TILAUSEHDOT

Footshop a.s. yhtiö

kotipaikka Thámova 166/18, 186 00, Praha 8, Tšekin tasavalta.

ID: 14027348

joka on rekisteröity Prahan kunnanoikeuden ylläpitämään kaupparekisteriin, rekisterinumero 26841, B-osasto, ja joka koskee tuotteiden myyntiä verkkokaupan kautta Internet-osoitteessa www.www.ftshp.fi. 

Myyjän yhteystiedot: 

osoite U Tabulky 3020, Hala X, Praha, 193 00, Tšekki

sähköpostiosoite [email protected]

puhelin +44 2038071459.

Footshop a.s. -nimisen yhtiön, jonka kotipaikka on Thámova 166/18, ID: 14027348, rekisteröity Prahan kunnallisessa tuomioistuimessa pidettävään kaupparekisteriin, osasto 192700, rekisterinumero C (myöhemmin "myyjä"), nämä ehdot (myöhemmin "ehdot") ovat lain nro 89/2012 Coll. 1751 §:n 1. momentin säännösten mukaisesti, siviililain (myöhemmin "siviililaki") 1 §:n 1 momentin mukaan sopimuspuolten keskinäiset oikeudet ja velvollisuudet, jotka johtuvat myyjän ja toisen yksityishenkilön (myöhemmin "asiakas") välillä myyjän verkkokaupan kautta tehdyn ostosopimuksen (myöhemmin "ostosopimus") yhteydessä tai sen perusteella. Myyjä ylläpitää verkkokauppaa Internet-sivustolla www.ftshp.fi/en/ (myöhemmin "Verkkosivusto") verkkoliittymän (myöhemmin "Verkkoliittymäliiketoiminta") kautta.

SISÄLLYSLUETTELO

Sopimusta edeltävä ilmoitus asiakkaalle ja kuluttajalle

  1. Yleistä sovellettavista säännöksistä

  2. Käyttäjätili

  3. Ostosopimuksen tekeminen

  4. Tuotteiden hinnat ja maksuehdot

  5. Ostosopimuksen peruminen

  6. Toimitusehdot

  7. Mahdolliset viat, hyvitykset ja reklamaatio

  8. Sopimusosapuolten muut oikeudet ja velvollisuudet

  9. Yksityisyydensuoja

  10. Loppusäännökset

Sopimusta edeltävä ilmoitus asiakkaalle ja kuluttajalle

  1. Telekommunikaatiosta johtuvat kustannukset eivät poikkea asiakkaan operaattorin/palveluntarjoajan asiakkaalta perimästä perusmaksusta; asiakasta ei pakoteta kommunikoimaan myyjän kanssa myyjältä veloitetuilla tavoilla. 

  2. Myyjä edellyttää, että kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan ennen tavaroiden luovutusta. Maksut suoritetaan joko pankkisiirrolla, käteisellä toimituksessa (ellei tavaroita ole ostajan pyynnöstä räätälöity), luottokorttimaksuna Internetin kautta tai muilla tavoilla, jotka on lueteltu verkkosivustolla TÄÄLLÄ sijaitsevassa MAKSU-osiossa. Noutaessaan tavaran henkilökohtaisesti toimitiloista ostaja maksaa itse matkansa toimitiloihin ja sieltä pois. Kun toimitus tapahtuu postipalvelun tarjoajan kautta, toimituskulut määräytyvät verkkosivuston kohdassa LÄHETYS lueteltujen hintojen mukaan.

  3. Asiakkaan pyynnöstä hänelle räätälöityjen tuotteiden osalta vaaditaan 30 %:n käsiraha tuotteiden lopullisesta hinnasta; asiakkaan pyynnöstä hänelle räätälöityjä tuotteita koskevaa sopimusta ei voida peruuttaa ilman perustelua V artiklan 2 kohdan mukaisessa määräajassa.

  4. Myyjä ei tee useita toistuvia tai toistaiseksi voimassa olevia sopimuksia. Mikäli se helpottaa tällaisen sopimuksen tekemistä, toistuvan suorituksen tarjoajan on ilmoitettava lyhin ajanjakso, jonka ajan sopimus sitoo osapuolia, mukaan lukien hinta tai sen määrittämistapa yhdelle laskutuskaudelle, joka on aina yksi kuukausi, edellyttäen, että tämä hinta on kiinteä, sekä yksityiskohtaiset tiedot veroista, maksuista ja kustannuksista, jotka aiheutuvat tuotteiden tai palvelujen toimittamisesta.

  5. Kaikki tuotteiden ja palveluiden hinnat on lueteltu verkkokaupan sivustolla arvonlisävero mukaan lukien, ja toimitushinnat on lueteltu verkkosivuston TOIMITUKSET-osiossa TÄÄLLÄ.

  6. Asiakkaalla on oikeus kolmenkymmenen päivän kuluessa peruuttaa tehty ostosopimus (ellei toisin mainita) seuraavien seikkojen toteutuessa:

  1. Asiakas ei voi peruuttaa sopimusta seuraavissa tapauksissa: 

  1. Jos asiakas peruu sopimuksen, hän vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista myös mikäli tavaroita ei niiden luonteen vuoksi voida palauttaa tavanomaista kuljetusreittiä pitkin. Mikäli asiakas peruu sopimuksen, hänen on lähetettävä tai luovutettava vastaanottamansa tuotteet myyjälle ilman aiheetonta viivytystä viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisesta. Asiakas on velvollinen palauttamaan tavarat täydellisinä, eli kaikkine toimitettuine lisävarusteineen, täydellisine asiakirjoineen, alkuperäisine pakkauksineen,vahingoittumattomina, puhtaina, sekä siinä kunnossa ja siinä arvossa, jossa asiakas on ne vastaanottanut. Mikäli tuotteita ei palauteta alkuperäispakkauksessa ja/tai alkuperäispakkaus palautetaan vahingoittuneena, myyjällä on oikeus saada korvaus palauttamatta jääneestä ja/tai vahingoittuneesta alkuperäispakkauksesta. Myyjä vähentää tämän korvauksen asiakkaalle palautettavasta summasta. Asiakas on vastuussa palautettavan tuotteen käyttötarkoitusta vastaamattomasta ja sen ominaisuuksille sopimattomasta käytöstä johtuvasta tuotteen arvon laskusta. 

  2. Asiakkaalla on oikeus sovittaa tuoteita:

  1. Sopimus tehdään pääsääntöisesti englannin kielellä, ja ostotapahtuman päätyttyä myyjä arkistoi tiedot. Myyjä arkistoi tehdyn sopimuksen vähintään viiden vuoden ajaksi sen tekemispäivästä, kuitenkin enintään asiaankuuluvan lainsäädännön mukaisen ajan, sen onnistunutta täytäntöönpanoa varten. Sopimus ei ole ulkopuolisten tai kolmansien osapuolten saatavilla. 

  2. Jos valitusta ei ole ratkaistu, asiakkaalla on oikeus tehdä ilmoitus valvontaviranomaiselle tai valtion valvontaelimelle, joka on Tšekin kauppaa valvova viranomainen (CTIA). Asiakkaat voivat tutustua tarkemmin esimerkiksi verkkosivustolla https://www.coi.cz/informace-o-adr. Asiakkailla on myös oikeus ratkaista riita verkossa ODR-foorumin kautta, joka on saatavilla verkkosivustolla https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Tuomioistuimen ulkopuoliseen riidan ratkaisuun osallistuvat myös sovittelijat, jotka ovat riippumattomia konfliktin osapuolten välisen viestinnän välittäjiä. Luettelo näistä sovittelijoista on saatavilla osoitteessa www.justice.cz, jossa voi hakea kuluttajariitoja. Sovittelijat määrittelevät ehtonsa yksilöllisesti.

  3. Vahvistamalla tilauksen asiakas vahvistaa myös sen, että hän on lukenut nämä ehdot ja seuraavat asiakirjat ja tiedot, jotka on lueteltu verkkosivuston yksittäisissä kohdissa, ennen ostosopimuksen tekemistä: 

  

I.

Yleistä sovellettavista säännöksistä

  1. Tilausehtoja ei sovelleta tapauksissa, joissa henkilö, joka aikoo ostaa tuotteita myyjältä, on oikeushenkilö tai henkilö, joka toimii liiketoimintansa puitteissa tilatessaan tavaroita tai harjoittaessaan itsenäisesti ammattiaan.

  2. Ehdoista poikkeavista määräyksistä voidaan neuvotella ostosopimuksessa. Ostosopimuksessa olevat poikkeusjärjestelyt ovat ensisijaisia tilausehtojen määräyksiin nähden.

  3. Ehtojen määräykset ovat olennainen osa ostosopimusta. Ostosopimus ja sopimusehdot on laadittu englannin kielellä. Ehdot sitovat asiakasta ja myyjää ostosopimuksen tekohetkestä alkaen.

  4. Myyjä voi yksipuolisesti muuttaa tai täydentää tilausehtojen ja niiden osien sanamuotoa lain mukaisesti. Tämä määräys ei vaikuta niihin oikeuksiin ja velvollisuuksiin, jotka ovat syntyneet asiakkaalle ennen ehtojen tai niiden osien uuden version voimaantulopäivää.

  5. Myyjällä on oikeus poiketa ehdoista verkkosivustolla olevien tarjousten puitteissa.

II.

Käyttäjätili

  1. Asiakkaan verkkokaupan käyttöliittymässä tekemän rekisteröinnin perusteella asiakas pääsee käyttämään käyttäjätiliään, jonka kautta hän voi tilata tuotteita (myöhemmin "käyttäjätili"). 

  2. Mikäli verkkokaupan käyttöliittymä sallii, asiakas voi myös tilata tuotteita ilman rekisteröitymistä suoraan verkkokaupasta. 

  3. Rekisteröityessään verkkosivustolle ja tilatessaan tavaroita asiakas on velvollinen antamaan oikeita ja totuudenmukaisia tietoja. Asiakas on velvollinen päivittämään käyttäjätilille tallennetut tiedot, mikäli ne muuttuvat. Myyjä katsoo asiakkaan käyttäjätilillä ja tuotteita tilatessaan antamat tiedot oikeiksi.

  4. Asiakkaan rekisteröinnin yhteydessä antamat tiedot on jaettu pakollisiin ja valinnaisiin kenttiin. Pakolliset kentät ovat välttämättömiä tietoja myyjän ja asiakkaan välisen ostosopimuksen tekemistä ja täytäntöönpanoa varten. Asiakas voi vapaaehtoisesti antaa myyjälle lisätietoja valinnaisia kenttiä täyttämällä. Myyjä saattaa käyttää näitä vapaaehtoisia tietoja oman palvelunsa sujuvoittamiseen. Niitä voidaan käyttää myös asiakkaan profiloimiseen tuotemarkkinoinnin kohdentamisen tehostamiseksi.

  5. Käyttäjätilin käyttö on suojattu käyttäjätunnuksella ja salasanalla. Asiakas on velvollinen pitämään luottamuksellisina tiedot, jotka ovat tarpeen käyttäjätilille kirjautumiseksi.  

  6. Asiakkaalla ei ole oikeutta sallia käyttäjätilin käyttöä kolmansille osapuolille.

  7. Myyjä voi sulkea asiakkaan käyttäjätilin, mikäli asiakas ei ole käyttänyt käyttäjätiliään yli kahteen vuoteen tai jos asiakas rikkoo ostosopimuksen mukaisia velvoitteitaan (mukaan lukien käyttöehdot) tai jos myyjä muuttaa tekniikkaa siten, että se ei ole yhteensopiva aiemman järjestelmän kanssa.

  8. Asiakas tiedostaa, että käyttäjätili ei välttämättä ole jatkuvasti käytettävissä, erityisesti myyjän laitteistojen ja ohjelmistolaitteiden sekä kolmansien osapuolten laitteistojen ja ohjelmistolaitteiden ylläpidon vuoksi.

  9. Myyjä ei vastaa käyttäjätilin toimivuudesta ja pidättää oikeuden muuttaa käyttäjätilin toimivuutta ilman ennakkoilmoitusta.

  10. Myyjä ei ole vastuussa mahdollisesta kolmansien osapuolten harjoittamasta käyttäjätilin väärinkäytöstä.

III.

Ostosopimuksen tekeminen

  1. Kaikki verkkokaupan käyttöliittymässä olevat tuotteiden esittelyt ovat informatiivisia, eikä myyjä ole velvollinen tekemään ostosopimusta näistä tavaroista. 

  2. Verkkokaupan sivustot sisältävät tietoja tuotteista, mukaan lukien yksittäisten tuotteiden hinnat ja tuotteiden palautuskustannukset, jos tuotteita ei voida palauttaa tavanomaista kuljetusreittiä pitkin. Tuotteiden hinnat ilmoitetaan sisältäen arvonlisäveron ja kaikki siihen liittyvät maksut. Tuotteiden hinnat ovat voimassa niin kauan kuin ne näkyvät verkkokaupan sivustolla. Tämä määräys ei rajoita myyjän mahdollisuutta ostosopimuksen tekemiseen yksilöllisesti neuvotelluilla ehdoilla.

  3. Verkkokaupan sivustolla on tietoja tuotteiden pakkaus- ja toimituskustannuksista.

  4. Tilatakseen tuotteita asiakas täyttää verkkokaupan sivustolla tilauslomakkeen, jossa hän antaa tunnistetietonsa. Tilauslomake sisältää erityisesti seuraavat tiedot:

Asiakkaalla on oikeus tarkistaa ja muuttaa tietoja ennen tilauksen tekemistä.

  1. Asiakas lähettää tilauksen myyjälle klikkaamalla "Vahvista tilaus" -painiketta. Myyjä katsoo tilauksessa ilmoitetut tiedot oikeiksi. Myyjä vahvistaa tilauksen vastaanottamisen välittömästi asiakkaalle sähköpostitse asiakkaan käyttäjätilillä tai tilauksessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen (myöhemmin "asiakkaan sähköpostiosoite").

  2. Myyjällä on aina oikeus pyytää asiakkaalta lisävahvistusta tilauksesta (esimerkiksi kirjallisesti tai puhelimitse) tilauksen luonteesta riippuen (tuotteiden määrä, ostohinta, arvioidut kuljetuskustannukset).

  3. Myyjän ja asiakkaan välinen sopimussuhde syntyy asiakkaan sähköpostiosoitteeseen lähetettävän tilausvahvistuksen (hyväksynnän) toimittamisen yhteydessä.

  4. Asiakas antaa suostumuksensa telekommunikaatiovälineiden käyttöön kauppasopimusta tehtäessä. Asiakas vastaa itse kustannuksista, jotka aiheutuvat ostosopimuksen tekemiseen liittyvistä telekommunikaatiovälineistä (Internet-yhteyden kustannukset, puhelun kustannukset), jotka eivät poikkea perusmaksusta.

  5. Myyjä pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tilauksen, joka koskee tuotteita, jotka on myyty alle 10 %:lla tavanomaisesta hinnasta tai jotka on myyty alle 1,2 €:n hintaan (kuljetuksen hintaa ei lasketa tuotteen hintaan).

  6. Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa sellaisten tuotteiden tilauksen, joiden maksamiseen on käytetty useita eri kuponkeja. 

IV.

 Tuotteiden hinnat ja maksuehdot

  1. Ostaja voi maksaa tavaran hinnan ja kaikki ostosopimuksen mukaiseen tavaran toimittamiseen liittyvät kustannukset myyjälle tarjoamillaan tavoilla tilauksen päätyttyä. Tavaran hinta voidaan aina maksaa pankkisiirrolla, käteisellä toimituksessa (ellei tavaraa ole ostajan pyynnöstä räätälöity) ja vähintään yhdellä muulla verkkomaksutavalla saatavuuden mukaan.Asiakkaan on ostohinnan lisäksi maksettava myyjälle myös tuotteiden pakkaamiseen ja toimittamiseen liittyvät kustannukset sovitun hinnan mukaisesti. Ellei toisin mainita, ostohinta sisältää myös tuotteiden toimitukseen liittyvät kustannukset.

  2. Myyjä ei vaadi asiakkaalta käsirahaa tai muuta vastaavaa maksua. Tämä ei vaikuta tilausehtojen IV.6. artiklan määräyksiin, jotka koskevat velvollisuutta maksaa tuotteen ostohinta etukäteen.

  3. Jos maksu suoritetaan käteisellä, kauppahinta maksetaan tuotteita vastaanotettaessa. Jos maksu suoritetaan muulla kuin käteismaksulla, kauppahinta on maksettava 5 työpäivän kuluessa ostosopimuksen tekemisestä.

  4. Jos maksu suoritetaan muulla kuin käteismaksulla, asiakas on velvollinen maksun yhteydessä ilmoittamaan tuotteen ostohinnan sekä tilausnumeron. Käteismaksua käytettäessä asiakkaan velvollisuus maksaa kauppahinta täyttyy, kun kyseinen summa hyvitetään myyjän tilille.

  5. Myyjällä on oikeus vaatia koko kauppahinnan maksamista ennen tuotteiden lähettämistä asiakkaalle erityisesti siinä tapauksessa, mikäli asiakas ei ole toimittanut lisävahvistusta tilauksesta (III artiklan 6 kohta).

  6. Myyjän asiakkaalle antamia alennuksia tuotteiden hinnasta ei voi yhdistää.

  7. Myyjä antaa asiakkaalle verotositteen eli laskun ostosopimuksen perusteella suoritetuista maksuista. Myyjä on arvonlisäverovelvollinen. Myyjä antaa verotositteen, eli laskun asiakkaalle tuotteen hinnan maksamisen jälkeen ja lähettää sen sähköisessä muodossa asiakkaan sähköpostiosoitteeseen.

  8. Myyntirekisterilain mukaan myyjä on velvollinen antamaan asiakkaalle kuitin, paitsi jos kauppahinta maksetaan muulla kuin käteissiirrolla. Samalla hän on velvollinen rekisteröimään vastaanotetut myynnit veroviranomaiselle verkossa. Teknisen vian ilmetessä, tulee myyjän hoitaa tämä velvollisuus viimeistään 48 tunnin kuluessa.

V.

Ostosopimuksen peruminen

  1. Asiakas tunnustaa, että sovellettavan lainsäädännön mukaan ei ole mahdollista perua sopimusta, joka koskee sellaisten tuotteiden toimittamista, joita on räätälöity asiakkaan toiveiden mukaisesti tai mikäli asiakas on kustomoinut niitä henkilökohtaisesti. Myöskään sopimusta, joka koskee helposti pilaantuvien tuotteiden tai sellaisten tuotteiden toimittamista, jotka on toimituksen jälkeen peruuttamattomasti sekoitettu muihin tavaroihin ei voida perua. Lisäksi asiakkaan sinetöidyistä pakkauksista poistamien tuotteiden ostosopimusta ei voida perua hygieniasyistä. Ääni- tai kuvatallenteen sekä tietokoneohjelmien ostosopimusta ei voida perua, mikäli alkuperäinen pakkaus on vahingoittunut.

  2. Mikäli kyseessä ei ole V artiklan 1 kohdassa tarkoitettu tapaus tai muu tapaus, jossa ostosopimusta ei voida perua, asiakkaalla on oikeus perua ostosopimus kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Jos ostosopimuksen kohteena on useita tuotelajeja tai useiden osien toimittaminen, tämä määräaika alkaa viimeisen tavaratoimituksen vastaanottopäivästä. Jos ostosopimuksen kohteena on säännöllisesti toistuva tavarantoimitus, tämä määräaika alkaa ensimmäisen tavarantoimituksen vastaanottopäivästä. Myyjä myöntää asiakkaalle pidennetyn määräajan ostosopimuksen peruuttamista varten.

  3. Ostosopimuksen peruminen on lähetettävä myyjälle kirjallisesti V artiklan 2 kohdassa määritellyissä määräajoissa. Asiakas voi käyttää ostosopimuksen peruuttamiseen lomaketta, joka on ladattavissa TÄSTÄ. Asiakas voi lähettää ostosopimuksen peruuttamisen myyjän toimitusosoitteeseen tai myyjän sähköpostiosoitteeseen [email protected].

  4. Mikäli ostosopimus perutaan, ostosopimus puretaan alusta alkaen. Tuotteet on palautettava myyjän palautusosoitteeseen neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun peruutus on lähetetty myyjälle. Jos asiakas peruuttaa ostosopimuksen, asiakas vastaa tuotteiden palauttamisesta myyjälle aiheutuneista kustannuksista, vaikka tuotteita ei niiden luonteen vuoksi voisikaan palauttaa tavanomaisesti postiteitse.

  5. Asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteet täydellisinä, eli kaikkine toimitettuine lisävarusteineen, täydellisine asiakirjoineen, alkuperäisine pakkauksineen, vahingoittumattomina, puhtaina, siinä kunnossa ja siinä arvossa, jossa tuotteet on vastaanotettu. Mikäli tuotteita ei palauteta alkuperäispakkauksessa ja/tai alkuperäispakkaus palautetaan vahingoittuneena, myyjällä on oikeus saada korvaus palauttamatta jääneestä ja/tai vahingoittuneesta alkuperäispakkauksesta. Myyjä vähentää tämän korvauksen asiakkaalle palautettavasta summasta.

  6. Asiakas on vastuussa myyjälle kyseisen tuotteen mahdollisesta arvon alenemisesta, joka on aiheutunut siitä, että tuotetta on käsitelty tavalla, joka poikkeaa tuotteen luonteen ja ominaisuuksien kannalta välttämättömästä ja asianmukaisesta käsittelystä.

  7. Mikäli asiakas haluaa perua ostosopimuksen, myyjän on palautettava asiakkaalle ilman aiheetonta viivytystä kaikki varat, mukaan lukien tuotteiden toimituskustannukset, jotka myyjä on saanut asiakkaalta ostosopimuksen perusteella, samalla tavalla, mutta viimeistään neljäntoista päivän kuluttua ostosopimuksen peruuttamisesta. Myyjä palauttaa asiakkaalle muulla tavoin saadut varat vain, jos asiakas on antanut tähän suostumuksensa ja jos tästä ei aiheudu lisäkustannuksia. Jos asiakas peruuttaa ostosopimuksen, myyjä ei ole velvollinen palauttamaan asiakkaalle saamiaan varoja ennen kuin asiakas palauttaa tuotteet myyjälle, tai todistaa lähettäneensä tuotteet myyjälle. Jos myyjällä on oikeus saada korvaus tuotteen arvon alenemisesta, tämä kuitataan asiakkaan ostohinnan palautusvaatimukseen.

  8. Sekä asiakkaalla että myyjällä on oikeus perua ostosopimus milloin tahansa, siihen asti, kunnes asiakas saa tuotteen haltuunsa. Mikäli asiakas on maksanut ennakkomaksulla, myyjän on palautettava maksettu kauppahinta tai sen osa asiakkaalle samalla tavalla kuin se on vastaanotettu. Myyjällä on oikeus soveltaa tämän artiklan mukaista menettelyä erityisesti silloin, kun tuotteen hinnassa on ilmeinen virhe. 

  9. Jos ostajalle annetaan lahja yhdessä tavaroiden kanssa, myyjän ja ostajan välinen lahjasopimus tehdään sillä edellytyksellä, että jos ostaja peruuttaa ostosopimuksen, lahjasopimus lakkaa olemasta voimassa ja ostaja on velvollinen palauttamaan lahjan yhdessä tavaroiden kanssa myyjälle. Jos lahjan palauttaminen ei ole mahdollista, myyjällä on oikeus rahalliseen korvaukseen, joka vastaa lahjan tavanomaista hintaa.

  10. Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa sellaisten tuotteiden tilauksen, joihin on sovellettu useampia alennuskuponkeja tai jos jo alennettuihin tuotteisiin sovelletaan yli 20 prosentin alennusta.

  11. Asiakas voi myös ostaa valittua tiettyä tuotetta (tilausta) varten palvelun, joka sisältää ostosopimuksen peruuttamismahdollisuuden pidentämisen (kolmenkymmenen (30) päivän pidennys V artiklan 2 kohdassa määriteltyyn määräaikaan verrattuna), jolloin asiakkaalla on tämän palvelun ostamisen jälkeen oikeus peruuttaa ostosopimus kuudenkymmenen (60) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

    Palvelu ei ole siirrettävissä. Sitä voidaan käyttää vain kerran minkä tahansa kyseiseen tilaukseen sisältyvän tuotteenn osalta ja vain asiakkaan toimesta.

    Palvelun hinta on ilmoitettu myyjän verkkosivuilla TÄÄLLÄ. Palvelun hinta maksetaan samalla tavalla kuin niiden ostettujen tuotteiden ostohinta, joihin tämä palvelu liittyy.

    Palvelun voi ostaa vain tuotteen oston yhteydessä, palvelua ei voi ostaa jälkikäteen.

    Palvelun käyttämättä jättäminen ei oikeuta myyjää palauttamaan palvelusta maksettua hintaa. Myöskään se, että asiakas peruuttaa ostosopimuksen muusta syystä tai kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta, ei oikeuta myyjää palauttamaan palvelusta maksettua hintaa.

    Palvelun luonteen vuoksi ostaessaan palvelun asiakas nimenomaisesti pyytää ja hyväksyy, että myyjä aloittaa palvelun suorittamisen ja että palvelu suoritetaan. Asiakkaan pyynnöstä palvelun suorittaminen aloitetaan jo ostosopimuksen tekohetkellä, jolloin myyjä aloittaa ne toimenpiteet, jotka ovat tarpeen sen varmistamiseksi, että asiakas voi käyttää palvelua. Asiakas tunnustaa näin ollen, että hänellä ei ole oikeutta peruuttaa palvelusopimusta, joka koostuu ostosopimuksen peruuttamismahdollisuuden laajentamisesta.

    Asiakkaan ja myyjän muihin tähän palveluun liittyviin oikeuksiin ja velvollisuuksiin sovelletaan V artiklan määräyksiä ja sovellettavaa lainsäädäntöä, jotka koskevat mahdollisuutta peruuttaa sopimus neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta.

VI.

Toimitusehdot

  1. Mikäli kuljetustavasta sovitaan asiakkaan erityisen pyynnön perusteella, asiakas vastaa kuljetustapaan liittyvästä riskistä ja lisäkustannuksista.

  2. Mikäli asiakas tilaa tuotteen, mutta ei ota tuotetta vastaan, on myyjällä lisäksi oikeus merkitä asiakas epäluotettavien ostajien luetteloon (myöhemmin "musta lista"), jolloin kaikki myyjän mustalle listalle merkityt henkilöt ovat velvollisia maksamaan tilatut tavarat ennen niiden lähettämistä, jos ne ostetaan uudelleen. Tätä luetteloa ylläpitää myyjä ja se on tarkoitettu ainoastaan myyjän sisäiseen käyttöön, eikä sitä julkaista millään tavalla.

  3. Mikäli asiakkaasta johtuvista syistä on tarpeen toimittaa tuotteet toistuvasti tai eri tavalla kuin tilauksessa on määritelty, asiakas on velvollinen maksamaan toistuvasta toimituksesta aiheutuvat kustannukset tai eri toimitustavasta aiheutuvat kustannukset.

  4. Vastaanotettuaan tuotteen rahdinkuljettajalta, asiakas on velvollinen tarkastamaan pakkauksen eheyden ja ilmoittamaan välittömästi rahdinkuljettajalle, mikäli tuotteessa on puutteita. Jos pakkauksessa viitteitä siitä, että pakkausta on yritetty luvattomasti rikkoa tai avata, asiakas ei saa ottaa lähetystä vastaan rahdinkuljettajalta. 

  5. Osapuolten muita oikeuksia ja velvollisuuksia tuotteen kuljetuksessa voidaan säännellä myyjän erityisillä toimitusehdoilla, jos myyjä on ne antanut. Toimitusmaksut ja muut tiedot löytyvät osoitteesta . 

VII.

Mahdolliset viat, hyvitykset ja reklamaatio

  1. Sopimusosapuolten oikeudet ja velvollisuudet, jotka liittyvät tuotteen viallisuuteen, määräytyvät asiaa koskevien yleisesti sitovien säädösten mukaan.

  2. Myyjä on vastuussa tuotteiden virheettömyydestä. Myyjä on asiakkaalle vastuussa pääasiassa seuraavista seikoista, siinä vaiheessa, kun asiakas saa tuotteet haltuunsa:

  1. Ehtojen VII.2 artiklassa tarkoitettuja määräyksiä ei sovelleta halvemmalla myytyjen tavaroiden siihen mahdolliseen vikaan, jonka vuoksi halvemmasta hinnasta on sovittu, eikä tavanomaisesta käytöstä johtuvaan tuotteen kulumiseen, tai käytetyn tuotteen tapauksessa siihen vikaan, joka vastaa sitä käyttöastetta tai kulumista tai tuotteen luonnetta, joka tuotteella on ollut asiakkaan haltuunottohetkellä.

  2. Mikäli kuuden kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta ilmenee vikoja, tuotteen katsotaan olleen viallinen vastaanottohetkellä. Asiakkaalla on oikeus vaatia korvausta kulutustavaroissa ilmenevästä viasta kahdenkymmenenneljän kuukauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

  3. Asiakkaan on vedottava viallisesta tuotteesta johtuviin oikeuksiinsa myyjän toimipaikan osoitteessa, jossa reklamaation hyväksyminen on mahdollista myydyn tuotevalikoiman osalta, mahdollisesti myös rekisteröidyssä toimipaikassa tai liikepaikassa.

  4. Jos tuotteen viallisuutta ei voida poistaa uuden tuotteen toimittamisella tai alkuperäisen korjaamisella, ja asiakas vaatii alennusta tai sopimuksen peruuttamista, myyjä tarjoaa asiakkaalle korvaukseksi arvoseteliä, joka vastaa alennusta tai sopimuksen peruuttamisen tapauksessa tilauksen arvoa vastaavan arvoista arvosteliä, jota asiakas voi hyödyntää seuraavan ostoksen yhteydessä. Jos asiakas kieltäytyy hyväksymästä arvoseteliä, myyjä suorittaa palautuksen rahana. 

  5. Myyjän virhevastuuseen liittyvät osapuolten oikeudet ja velvollisuudet löytyvät täältä: https://www.ftshp.fi/fi/reklamaatiot

VIII.

Sopimusosapuolten muut oikeudet ja velvollisuudet

  1. Asiakas hankkii tuotteiden omistusoikeuden maksamalla tuotteiden täyden kauppahinnan.

  2. Myyjä ei ole sidottu mihinkään asiakkaan suhteen noudatettaviin käytännesääntöihin.

  3. Kauppasopimuksesta johtuvien kuluttajariitojen ratkaiseminen tuomioistuimen ulkopuolella kuuluu Tšekin kauppatarkastukselle, jonka kotipaikka on Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, tunnus: 000 20 869, Internet-osoite: http://www.coi.cz.

  4. Tšekin kauppaa valvova virasto valvoo muun muassa kuluttajansuojalain nro 634/1992 noudattamista.

  5. Myyjän ja asiakkaan väliset riidat voidaan ratkaista myös tuomioistuimen ulkopuolella. Tällaisessa tapauksessa asiakas voi ottaa yhteyttä tuomioistuimen ulkopuoliseen riidanratkaisuelimeen, kuten Tšekin kauppaa tarkastavaan virastoon. Asiakkaat voivat tutustua tarkemmin esimerkiksi verkkosivustolla https://www.coi.cz/informace-o-adr. Tuomioistuinten ulkopuoliseen riidanratkaisuun osallistuvat myös sovittelijat, jotka ovat riippumattomia konfliktin osapuolten välisen viestinnän välittäjiä. Luettelo näistä sovittelijoista on saatavilla osoitteessa www.justice.cz, jossa voi hakea kuluttajariitoja. Sovittelijat määrittelevät ehtonsa yksilöllisesti.

  6. Myyjällä on oikeus myydä tuotteita kaupankäyntiluvan perusteella. Kaupan valvontaa suorittaa toimivaltainen kaupparekisteri toimivaltansa puitteissa.

  7. Henkilötietojen suojaa valvoo henkilötietovirasto.

  8. Asiakas ottaa täten riskin olosuhteiden muuttumisesta. 

IX.

Yksityisyydensuoja

https://www.ftshp.fi/fi/consent/privacy-policy

X.

LOPPUSÄÄNNÖKSET

  1. Ostosopimuksella perustettuun suhteeseen sovelletaan Tšekin lakia, vaikka siihen sisältyisikin kansainvälinen (ulkomainen) elementti asiakkaan henkilön muodossa. Tämä ei rajoita kuluttajan oikeuksia yleisesti sitovan lainsäädännön nojalla.

  2. Jos jokin tilausehtojen määräys on tai tulee pätemättömäksi tai tehottomaksi, pätemätön määräys korvataan määräyksellä, jonka merkitys on mahdollisimman lähellä pätemätöntä määräystä. Yhden määräyksen pätemättömyys tai tehottomuus ei vaikuta muiden määräysten pätevyyteen.

  3. Suhteet ja kaikki mahdolliset ostosopimuksesta aiheutuvat riidat ratkaistaan yksinomaan Tšekin tasavallan lainsäädännön mukaisesti. 

  4. Sopimus tehdään englannin kielellä. Jos asiakkaan tarpeisiin laaditaan sopimustekstin käännös, sopimusehtojen tulkintaa koskevissa riitatilanteissa sovelletaan sopimuksen tulkintaa tšekin kielellä. Sopimus on tallennettu sähköisessä muodossa, eikä myyjä anna siihen pääsyä.

  5. Myyjän suorittamaan asiakaan henkilötietojen suojaamiseen ja käsittelyyn sovelletaan seuraavia tietosuojaselosteita, jotka ovat saatavilla täältä: https://www.ftshp.fi/fi/consent/privacy-policy.

  6. Nämä ehdot ja niiden osat ovat voimassa ja voimassa 1.11.2025 alkaen, ja ne korvaavat aiemmat ehdot ja niiden osat, ja ne ovat saatavilla myyjän rekisteröidyssä toimipaikassa ja toimitiloissa tai sähköisesti osoitteessa www.ftshp.fi.

Prahassa 1.11.2025